Suat Tore
World of Traveller

Uzakdoğu’nun Yeni Destinasyonu Vietnam -2- (17.04.2009)

Mart 29th 2010 in Türkçe yazıları

Suat Töre

VİETNAM izlenimlerimize fuar sonrası yaptigimiz turları köşemize alarak devam ediyoruz.
Ilk durağımız imparatorluk şehri Hue oldu. Hanoi’den Vietnam Airlines’ın yeni Boeing’i ile 1.5 saatlik bir uçuş sonrası vardığımız Hue etrafı imparatorluğun kale ve kalıntıları ile çevrilmiş tarihi bir şehir. Unesco Dünya mirası listesindeki Citadel’i Khai Dinh Mozelyumunu ve şehrin merkeizndeki Dong Ba marketini mutlaka gormeniz gerekli.
Hue de konakladığımız otel 1901 yılında inşa edilmiş Saigon Morin ( Tel: 84 54 823 526 – www.morinhotel.com.vn) bir müze gibi bir oteldi.
184 odası ile önemli konukları ağırlamış otelde doğrusu birkaç gün daha kalmayı arzu ederdik Hu e sehrinden sonra ertesi gün karayolu ile Hue den ikinci durağımız olan Hoi An şehrine geldik.
Huong nehrinde yaptığımız gezi ve ardından Khai Dinh Tomb, Thien Dinh Sarayı, Thien Mu Pagoda tapınağı gibi 2.yy dan günümüze kadar gelmiş Champa medeniyetlerinin eserlerini gezdikten sonra Hoian tarih ve kültür müzesini de gördük. Öğle yemeğinin ardından tüm öğleden sonramızı tarihi şehirde bulunan çok sayıda tarihi ev, sokak aralarında bulunan tapınaklara ve nihayetinde alışverişe ayırdık.
Hoi An Beach Resort bu şehirdeki otelimiz oldu. Sabah gün doğuşundan önce balık pazarına giderek balıkçıların o gün avladığı balık çeşitlerini ve toptan satışlarını izledik. Ardından daha kısa bir karayolu yolculuğu ile Vietnam’ın 3.büyük şehri Danang’ a vardık.Cham Müzesi Vietnam tarihini tüm kesitleri ile sunan zengin bir müze. Mermer dağı ve taş işleme köyü yine Vietnam tarihinde önemli roller üstlenmiş ve şimdiki haliyle saklı tapınakları, kutsal alanları ve eserleri ile günümüzün turistik yerlerini oluşturmuş.
Danang’daki otelimiz turumuzu organize eden Saigon Tourist’in otellerinden biri olan Saigontourane oteli oldu.(Tel: 84 511 382 10 21-www.saigontourane.com.vn) Danang’dan yine Vietnam Airlines ile bu kez 2 saatlik bir uçuş ile tekrar Hanoi’ye döndük.
Hanoi’de bu kez bizi misafir eden şehrin merkezindeki Thang Long Opera Oteli oldu.
(Tel:84 4 824 4775-www.thanglongopera.vn)
Sonraki gün dönüş için havaalanı yolunda son kez yaşadığımız trafik çilesinin ardından Vietnam Airlines ile önce Paris’e ve ardından ülkemize vardık.
Vietnam geleceğin destinasyonu. Bizim 3.gidişimiz. Her yıl turizm yatırımlarının ne kadar geliştiğini kolaylıkla görebiliyorsunuz. Sheraton, Intercontinental, Sofitel, Hyatt .gibi uluslararası otel zincirlerinin yatırımları, ülkenin daha kuzeyinde Halong Bay deki adacıklar etrafında eşsiz doğa manzaraları içinde gezi yapan yabancı kruvaziyerler, ve hem Hanoi de hem de diğer şehirlerde her yıl bir yenisini gördüğümüz restoran, cafe ve barlar Vietnamlıların da turizmden beklentilerinin çok olduğunun göstergesi.
Vietnam turizmi yeni yeni öğreniyor. Ama yabancı yatırımcılar Vietnam’ın turizm geleceğinin farkındalar. Yatırım için sırada bekliyorlar. Fam tripimiz boyunca tüm gezdiğimiz şehirlerde otelden, tatil köyüne, eğlence merkezlerinden golf yatırımlarına kadar inanılmaz inşaatlar gördük. Yakın gelecekte Vietnam Uzakdoğunun moda destinasyonu olacaktır.
[email protected]

(17.04.2009)

required

required - won't be displayed

Your Comment:

BU hafta Asya kıtasında gerçekleşen çok önemli bir turizm etkinligi olan -Asya Turizm Forumu -ATF den sonra yaptığımız gezilerde gördüklerimizi konu edeceğiz.

Previous Entry

GEÇEN hafta yolumuz Şanghay’a düştü. Hızla gelişen Çin’in turizm fuarlarınıizleme fırsatı bulduk. Bu fuarlara Bakanlığımızın Pekin’de bulunan ofisi ile katılıyoruz. Çinlilerin ülkemize ilgisi büyük. Pekin turizm ofisimizin Çince hazırladığı broşür, dergi… vs. tanıtım malzemelerini adeta kapışıyorlar.