Suat Tore
World of Traveller

Kruvaziyer Turizmi 2

Temmuz 19th 2012 in Türkçe yazıları

Kruvaziyer Turizmi ile ilgili görüşlere bu hafta da devam ediyoruz. Önce Apex Turizm’den Orhan Üstündağ  görüşleri;  ‘’Dünya Cruise pazarının son hızla büyüdüğü dünyamızda ülkemizin bu pazardan daha fazla pay alabilmesi için öncelikle el birliği ile çalışmak gerekiyor. Tabi belki de üzerinde çalışılması gereken ilk yer İstanbul ve İzmir limanları olmalıdır. Her iki limanın şuanki hali modern Türkiye’yi yansıtmamaktadır. Nasılki ülkemize hava yolu ile gelen yabancılar için ilk izlenim havalimanında başlıyor ise deniz yolu ile gelen yabancılar için de limanlarımız ilk izlenim için çok önemlidir. İstanbul limanında bu yıl yapılan düzenleme iyi bir adım olmakla birlikte fiziksel ve görsel olarak eksikliklerimiz hala devam etmektedir.İstanbul ve İzmir şuan Avrupa’daki en önemli destinasyonlardan ikisidir. Doyuma ulaşmış Avrupa şehirlerine alternatif olarak çok büyük önem taşımaktadırlar. Tabiki liman yapmayla bitmiyor, valiz taşıyan görevlimizden rehberlerimize, dükkan sahiplerinden taksicilere kadar herkese iş düşmektedir. Denetim mekanizmamızı geliştirmek ve bazı fırsatçılara izin vermememiz gerekmektedir. Düzenlemelerin yapılması ile birlikte özellikle İstanbul, İzmir ve Antalya limanları gemi şirketlerinin dikkatini çekecek ve limanlarımız main port ( ana liman ) olarak kullanılmaya başlayacaklardır. İstanbul Yunan adaları ve Karadeniz için, İzmir limanı Yunan adaları, Doğu Akdeniz ve Karadeniz için ve Antalya limanımız Doğu Akdeniz programları için ideal limanlardır. Özellikle Karadeniz gelecekte önemli bir destinasyon haline gelecektir ve bu nedenle şimdiden çalışmalara başlayıp Karadeniz limanlarımızı hazırlayıp pazarlamalıyız. Main port çalışması Türkiye’de ilk kez Cruise Holidays tarafından İzmir limanı kullanılarak başlatılmış ve bu vesile ile ülkemize yabancı gelişinde otel, iç ve dış hat uçak, transfer gibi yan hizmetler ile hem ülkemize ek döviz getirmiş oluyoruz hem de ülke tanıtımına katkı sağlıyoruz. Uluslararası gemi şirketlerini ülkemize çekmek, yeni destinasyon yaratmak adına limanlarımızı kullanmaları için liman vergilerinde, boğaz geçişlerinde ciddi teşvikler yaratarak limanlarımızı ve ülkemizi cazip hale getirmemiz gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki karşımızda ekonomik kriz içerisinde olan bir Yunanistan ve bir çok konuda avantajlı olan Pire limanı var, uygun liman ücretleriyle, Avrupa’ya yakınlığı ile hem de limanının fiziki özellikleriyle karşımızdaki önemli bir rakiptir. Yeni dünyanın önemli seyahat şekli olan Cruise turizmin geleceği ve ülkemizin en önemli gelir kaynaklarından birini oluşturacaktır.’’

ETS turizmden Mehmet Ersoy’un görüşleri ise şöye: ‘’Cruise turizminin dünyada 18 milyon insanın seyahat şekli ve Türkiye’de de hızlı bir talep artışı mevcut. Sektör Türkiye’de 2011 yılında 55.000 kişi ile gerçekleşti. Biz sadece buyıl 2012 Eylül sonuna kadar, Etstur gemisi ile 20.000 kişi taşımayı hedefliyoruz. Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizin, dünyada oldukça yaygın olan cruise turizminde olmaması önemli bir eksiklik. Bir tek “Ankara” gemisi var. Etstur olarak 2012 yılında cruise sektöründeki büyüme potansiyelini görerek bu yöndeki yatırımlarımızı artırdık. Biz Etstur olarak Türkiye’de %30-35 büyüme olacağını öngörüyoruz. Yani bir pazar yaratmaya ve büyütmeye çalışıyoruz. Bu büyüme potansiyelinin sürmesi durumunda, gelecek sene ikinci, üçüncü gemiyi devreye almayı düşünüyoruz. Hatta Türkiye’ye bir cruise gemisi kazandırmak gibi bir hedefimiz de var. Türk insanının yurtdışı seyahat alışkanlığı son yıllarda yüzde 15’ler seviyesine ulaştı ve son 20 yıldaki sosyo-ekonomik ve kültürel gelişmeler nedeniyle de Türk halkının artık yılda 2 kez tatil yapıyor. Yüksek bütçeli gemi turlarındaki büyüme yüzde 100 seviyelerinin üzerine çıktı. Büyük potansiyel gördüğümüz için bu alandaki yatırımlarımızı artırıyoruz. 1 Haziran’da İzmir Limanı’ndan ilk seferini gerçekleştiren Etstur Gemisi Aegean Paradise ile misafirlerimize hem uygun seçenekli hem de ayrıcalıklı bir gemi seyahati hizmeti vereceğiz. Etstur Gemisi ile İzmir ve İstanbul çıkışlı olmak üzere 9 vizesiz tur seçeneği ile yıl sonuna kadar 30 sefer planlıyoruz. İlk sene olmasına rağmen 327 odalı bir gemi kapasitesiyle başlıyoruz. Buna rağmen mevcut kabinlerin yüzde 65’ini doldurduk. Bu kısa turlarla gemi seyahatine çok alışık olmayan Türk insanını, Cruise ile tanıştırıyoruz. Gördük ki Türk Halkı bu tatil seçeneğini sevdi, talep sürekli artıyor. Biz başlangıçta İstanbul, İzmir gibi büyük kentlerden talep geleceğini düşünüyorduk ama Anadolu’nun çok farklı kentlerinden yoğun ilginin gelmesi bizi şaşırttı. Bu gemiyle toplam 60 bin yolcu olması beklenen toplam pazardan yüzde 40-45 pay almayı öngörüyoruz. Denizi seven, “leziz yemekler ve eğlence tatilin ayrılmaz bir parçası” diyen, konforundan da ödün vermek istemeyen misafirler için cruise seyahati çok avantajlı. 7-8 ülkeyi bir gezide görme imkanıyla, gittiğiniz destinasyonların tarihi ve doğal güzelliklerini tanıma fırsatı sunuluyor. Misafirlerin unutulmaz bir tatil yaşaması için en ince ayrıntısına kadar her şeyin planlandığı gemilerde ruhu ve bedeni yenilemek için güzellik ve spa merkezleri kurgulandı. Hatta deniz manzarası eşliğinde fitness, fin saunası, yüzme havuzları ve jakuziler, büyük güneşlenme güvertesi, havuzlu bar, aerobik, masa tenisi ve dart gibi aktiviteler seyahatiniz boyunca sizi bekleyenlerden sadece birkaçı. Türk misafirlerin yakın komşularına örneğin Yunanistan ve Adalarına gidenler en çok memnun kalan misafirler. Yemek ve eğlence kültürleri birbirine benzediği için çok keyif alıyorlar. Yine Akdeniz ve Ege çanağında bulunan Malta, Tunus, Lübnan, Fas ve Mısır gibi ülkelerin de tercih sebebi olduğunu görüyoruz.’’

Haftaya devam edeceğiz.

required

required - won't be displayed

Your Comment:

Dünyada yaklaşık 20 milyar dolarlık bir iş hacmi olan Kruvaziyer turizmi son 20 yılda her yıl %7.4 lük artış ile popüler bir turizm çeşidi olarak giderek büyüyor.

Previous Entry

Kruvaziyer Turizmi ile ilgili görüşleri sürdürüyoruz.Bu hafta Pronto Tour’dan Sarp Özkar’ın görüşleri ile başlıyoruz.’’ Son yıllarda Türkiye pazarına yavaş yavaş İzmir, Çeşme, Kuşadası ve İstanbul limanlarına dünyanın en büyük ve kaliteli gemileri gelmeye başladı.