Suat Tore
World of Traveller

MITT Moscow & Hakuna Matata

Mart 27th 2013 in Türkçe yazıları

Geçen hafta uzun Moskova fuarları da tamamlandı. 20.yılını kutlayan MITT, ilk fuar ITM’e göre daha hareketli geçti. Geçen yıl ülkemize gelen 3.6 Milyon Rus turist bu yıl 4 milyonu aşacaktır. Rus pazarı büyüyor ama pazarın en büyük oyuncusu Türkiye’de liderliğini sürdürüyor. Fuar enflasyonunun tüm Dünya’da gördüğümüz olumsuz etkisini Moskova fuarlarında da gördük.Hem katılımcı, hem de ziyaretci azlığı Moskova ‘da da yaşandı. Birkaç yıl öncesine kadar fuar alanının dışına kadar taşan otelcilerimizin, tur operatörlerimizin bilboard ve reklamlarından bu yıl eser yoktu. Aslında dış tanıtımımızda büyük paralar harcıyoruz. Özellikle Rusya’da bu neredeyse çığrından çıkmıştı.Arka arkaya organize ettikleri iki ayrı turizm fuarına bakanlığımız ve özel sektör hala büyük paralar harcıyor. Bakanlığın özel sektörle bu konuda bir ortak pazarlama ve tanıtım çalışmasına gitmesinde yarar var. Geçen hafta da yazdığımız gibi birlikte hareket hem tasarruf hem de daha etkili tanıtım olanağı getirecektir. Online turizm pazarlaması turizm fuarlarını daha da etkileyecek, bu nedenle sadece Moskova fuarlarında değil tüm fuarlarda ortak yeni stratejiler geliştirilmesi gereklidir.

***

Tanzanya izlenimlerimizi bu hafta tamamlayalım. Tanzanya’nın en büyük Milli Parklarından biri olan Ngorongoro ve Serengeti ülkenin en büyük ve en çok hayvan çeşidi barındıran, bu yüzden de en popüler parkları. Deniz seviyesinden yaklaşık 1800 metre yükseklikteki krater ağzına yerleşmiş Ngorongoro’daki otelimizden 600 m aşağıya inince bu hayvanların tümünü gördük, fotografladık ve video çekimlerini yaptık. Foto safariye gelmiş turistlerin cipleriyle takip ettikleri aslanların, fillerin, gergedanların, su aygırlarının, zürafa ve çeşitli antilopların yanı sıra güney Afrika geyikleri, impalalar, siyah benekli Afrika maymunları, babunlar, yaban domuzlan, sırtlanlar ve ayrıca, devekuşu, ördek ve diğer kümes hayvanlarıyla 200’ü aşkın kuş türü, krater içindeki çukur bir tabağa benzeyen bu alandaki göl ve nehirlerin etrafında bir sonraki mevsimsel göç tarihine kadar yaşamlarını sürdürüyorlardı. Ngorongoro kraterinden sonra 6 saatlik bir yolculuk ile varacağımız diğer parkımız Serengeti öncesi ünlü Masai Mara bölgesindeki bir Masai köyüne uğrayıp onların evlerini, danslarını, müziklerini ve yaşamlarından kesitler görüp ve Tanzanya turumuz boyunca kaldığımız en lüks lodge olan Serena Hotels grubunun Serengeti parkındaki tesisine ulaştık. serengeti@serena.co.tz  – www.serena.co.tz

Serengeti sonrası en son durağımız olacak, Dünyanın 2.büyük gölü, ünlü Viktorya gölü kıyısına kurulmuş şirin Mwanza kentine ulaştık. Burada bizi karşılayan Mwanza turizm ofisi direktörü sevgili Gloria ve Sarah, 2 gün boyunca bizi mükemmel bir şekilde ağırladılar.Şehir turu ile fakir ama gururlu Mwanza insanlarının yaşamlarını, kayalar üstüne kurulmuş tarihi ilginç Mwanza evlerini, göl kenarındaki yeni tesislerini, yine göl kıyısındaki beyaz kumlu sahil otellerini gördük. Akşam yine Viktorya gölü kıyısındaki hoş bir restoranda dolunay altında yediğimiz yemek ile otelimize çok mutlu olarak döndük. Ertesi gün şehrin hemen karşısındaki bir küçük ada olan Sanaanane’de Tanzanyada’ki son milli parkımızı gezmek üzere teknemize atladık. Kısa bir deniz yolculuğundan sonra bu ıssız ada’ya geldik. Ada’da az sayıda da olsa yine tanıdığımız hayvan çeşitleri olan impala, maymun ve büyük su kaplumbağalarını gördükten sonra otelimize dönüp, dönuş yolculugu için hazırlığımız yapıp haavaaalaanının yolunu tuttuk. Yaklaşık 2 hafta süren Tanzanya’dan güzel anılar ile ayrıldık. Tanzanya yakın geleceğin yeni turizm destinasyonu olacaktır. Yatırımcılar için cazip bir turizm ülkesi, ‘’First come first serve’’ yani ilk gelenlerin kazançlı çıkacağı bir ülke olacaktır Tanzanya. Türk havayollarının da hem Klimanjaro havaalanı ile ülkenin kuzey bölgelerine ve hem de Dar es Salaam havaalanı ile başkent ve güney Tanzanya için seferleri olması Türk yatırımcılar için çok önemli bir avantajdır. Büyükelçimiz Ali Davutoğlu’da bu yatırım olanaklarının altını çizerek ülkenin çok büyük ticari potansiyel taşıdığını belirtiyor ve Türk işadamlarının Tanzanya’ya yatırımlarının önemli fırsatlar getireceğini söylüyor. Biz de çok güzel evsahipliği gösteren Tanzanya Turizm Bakanlığına, başta Turizm Bakanları sayın Kagasheki’ye, bize yardımcı olup seyahatimiz boyunca bizi takip eden Büyükelçimiz Sayın Ali Davutoğlu’na, Tanzanya turizm bakanlığının pazarlama direktörü sevgili Devota Mdachi ve yardimcisi sevgili Augustina’ya çok teşekkür ediyoruz.

required

required - won't be displayed

Your Comment:

Geçen hafta Moskova Fuarları Rus pazarımızın görüntüsünü çizecek demiştik. İlki olan ITM gerçekleşti. Bakan Çelik de bu fuara ilk gün katılıp döndü.

Previous Entry

Turizmimizin her yıl performansı Mart ayındaki fuarların sonunda genel olarak belli olur. İki ana pazarımız Almanya ve Rusya fuarlarının gözlemleri o yılın iyi mi, kötü mü geçeceğini belirler.

Bu yıl ITB de değişen bir şey yoktu. Yani Alman pazarında sorun yok. Almanlar gene ülkemize gelecekler. Gelmeyip de ne yapacaklar? Lüks oteller bizde, yemeklerimiz güzel, bira bol, […]