Suat Tore
World of Traveller

ITCM- China ve Bir Çin Adası, Xiamen-2-

Mayıs 28th 2013 in Türkçe yazıları

Geçen hafta yazmaya başladığımız Şanghay’da ITCM –China’ ve Xiamen fam turumuzu anlatmaya devam ediyoruz.

Turumuz Şanghay’dan sabah erken kalkan uçağımızın Xiamen Gaoqi Uluslararası havaalanına varışı ile başladı. Karşılama töreninin ardından kısa bir yolculukla otelimiz Xiamen Fliport Software Park’ a vardık. Bir kongre oteli olan 356 odalı bu lüx oteli tanıma gezisinden sonra tüm Dünya mutfaklarından lezzetler sunan The Bestyard Western restoranında yemeğimizi yedik ve otobüsümüzle sahil plajlarını görerek şehri tanıma turumuza başladık. Huli Cannon ormanlarını geçerek Alman Krupp tarafından yapılmış Dünyanın en büyük top’unun bulunduğu askeri kampı ve Qing Hanedanının mumya müzesini gezdik. Ardından Güney Putuo Tapınağı ile Güney Fujian Budizm kültürü bilgilerini aldık. Ilk günün ağırlıklı bölümü otel tanımaya ayrılmıştı ve bu bölümde arka arkaya, Xiamen Seaview Resort, Xiamen Poeny International Hotel ve Mudan International Hotel gezdiğimiz tesisler oldu. Xiamen Poeny International otelde Xiamen turizm yetkilileri yediğimiz akşam yemeğinin ardından bir Çin geleneği olan Çin Çay Kültürü seromonisine katılıp değişik çayları tattık ve beğendiğimiz tatlardan satın aldık.

İkinci gün kahvaltımızın ardından Xiamen Uluslararası Kongre Merkezi oteline gidildi. Burası bir komplex.Muazzam bir otel olan Uluslararası Kongre Merkezi otelinde 520 oda, 8m tavan yüksekliği olan 2500m2 ve 2.300m2 lik çok amaçlı iki ayrı salon, 10 çeşitli büyüklüklerde konferens salonları , onlarca toplantı salonu, 10 restoran, hemen karşıda sadece fuarlara hizmet veren bir fuar alanı ve ayrı otel komplexi, yat limanı, spor merkezi, alışveriş merkezleri ve konser salonu ile kendi içinde ayrı bir şehir. Bu büyük otelin uzun turundan sonra yine otel tanıma turlarımıza devam ettik. Swiss International Hotel Xiamen, Yeohva Grand Hotel, ve  sadece Çin’in değil Asyanın en büyük binasına sahip olan Xianglu Grand Hotel’i gezdik. 5.2 hectarlık araziye yayılmış oteli doğal olarak içerdeki golf arabaları ile gezebildik.1.525 odası ve 26 çok amaçlı salonu ile çok popüler bu otelden sonra tekne ile Xiamen adasının yavru adası Gulang Adasına geçtik. Bu romantik turumuzda İngiliz ve Japon mimarisinin örnek evleri, Katedral ve kiliselerden sonra Shuzhuang Bahçesi ve ünlü  Piyano müzesini gezdik. Son akşam yemeğimizi elbette deniz mahsülleri restoranında yedik. Tiantian Yugang Deniz ürünleri restoranında servis edilen Çin denizindeki tüm ürünleri tadamadıysak, patlayacak kadar doymuş olmamızdandır. Son olarak da gece Yuandang  gölünde lüx tekne ile dijestiflerimizi alarak, Xiamen’in değişik renklerden oluşan ışıltılı gece görüntüleri ile ayrı bir romantizm yaşadık ve otelimize dönerek ertesi sabah erken uçağımız için bavulumuzu hazırladık.

Çin bizi büyülemeye devam ediyor. Sadece Pekin ve Şanghay değil bugüne kadar adını bile duymadığımız küçük şehirlere yaptığımız gezilerde düzen, şehircilik, temizlik, trafik, modern yapılaşma, değişik mimari yapılar ve birbirinden ilginç  gökdelenler ile şaşkınlık yaşamaya devam ediyoruz.

Çin hem görülecek ve hemde tursit bekleyeceğimiz önemli bir pazar. Turizmcilerimizin bu pazarı önemsemeleri gerekiyor.

required

required - won't be displayed

Your Comment:

Nisan ayı ortalarında yolumuz Çin’ e düştü. Pazarın en önemli MICE fuarı olan Şanghay’da ITCM –China’ya bu yıl üçüncü kez katılan Türkiye, bir kez daha İstanbul Kongre ve Ziyaretci Bürosunun MICE fuarlardaki mükemmel organizasyonu ile yine çok faydalı bir tanıtım ve pazarlama çalışması yaptı.

Previous Entry

Maleyza turizmin öneminin farkında. Farkında olduğu bir diğer olgu da coğrafyasının avantajı. Geçenlerde yazdığımız bir haberimizi hatırlayalım. Şöyle yazmıştık; ‘’2012 de 83 milyon turisti ve 102 milyar dolar harcaması ile hem Dünyanın ençok gezen, hem de en çok harcayanların ülkesi olarak Dünya turizminin yeni lider ülkesi Çin oldu.’’ (29.04.2013 Turizmcinin Gazetesi)