Suat Tore

Ege de gezinti -2-

Ağustos 26th 2014 in Türkçe yazıları

Kos

Ege gezintimizde ilk durağımız Bodrum’un hemen karşısındaki Kos adası. Bodrum’dan sabaha karşı hareket edip aynı sabah saat 07.00 de adaya vardık. Bu küçük adaya da ilk kez geliyoruz. Oysa Ada’da 5 tesisiyle en büyük otel zincirlerinden olan Verano Hotels’in CEO’su sevgili otelci dostumuz Frantzis Argyropoulos bizi adasında bekliyor. 3 gecelik rezervasyonu yapmış ve adayı, tesislerini gezdirmek için hazır. Ancak kendisine sıkışık gemi turumuz nedeniyle teşekkür edip bir dahaki sefere diyoruz.
Mitolojik tarihi oldukça eskilere dayanan Kos, 2.500’ü Türk otuz bin kişilik nüfusu ile 12 Yunan adasının 2.büyüğü.
Kos Hipokrat’ın adası olarak biliniyor. Kos kentinin hemen dısında, MÖ 2’nci

yüzyıldan kalma bir tedavi merkezi olan ve doktorların atası olarak sayılan Hipokrat tarafından kurulmus olan AsklepiosTapınagı’nın da bulundugu Asklepion ziyaretçileri büyülüyor. Mistik Yunan tarihinin izleri ile modern sehrin iç içe oldugu

Kos Adası’nda antik leopar, aslan ve yunus gibi yunan motiflerinin bulundugu tapınaklar, harabeler, giyim dükkanları, alışveriş yerleri ve evler bir arada yer alıyor. Kos’ta alışveriş yaparken ya da dolasırken binlerce yıllık mitolojik bir tapınak ya da antik bir heykel ile karşılaşabilirsiniz. Tarihinin bu kadar eskiye dayandıgı Kos Adası, aynı zamanda doğal

güzellikleri ve oldukça geniş aktivite seçenekleri ile mutlaka gidilmesi gereken bir yer.
Eh Bodrum’dan da en çok 30 dk mesafedeki bu adaya gidip ucuz bir deniz ürünleri tadımı yapılabilir. Biz bir üzüm çiftliği ve ona bağlı bir şarap fabrikası ile bal üretim merkezini ziyaret ettik. Ada’da geminin 45-55 € arasında değişen turları var. Akşam 17.00 de gemimiz çok merak edip ününü sıkça duyduğumuz Ios adası için hareket etti.

Ios

Zümrüt rengi berrak suların, altın rengi kumlarla birlestirerek kilometrelerce uzayıp gittiği Ios, tarih öncesi dönemlerden kalma Skarkos yerleşim bölgesine ve 365 adet kiliseye de ev sahipliği yapıyor. Kiliselerden birçoğu Ios’un şehir merkezi Hora’nın güneşli kayalıkları üzerinde yer alıyor. Güney kıyısında muhteşem Manganari Plajı’nda yorgunluk atabilir ya da Ilyada ve Odysseia destanlarının derleyicisi Homeros’un kuzeydeki mezarını ziyaret

edebilir. Öte yandan Ios’un gece hayatı sadece Yunanistan’da değil Dünyada da çesitliliği ile fark yaratmış durumda. Adadaki kulüplerin ve barların sunduğu eğlenceyi tatmak için her yıl buraya Dünyanın her köşesinden binlerce turist geliyor. Biz de dar sokaklarında yaptığımız şehir turunun ardından Manganari Plajı’nda denize girip, öğle yemeğimizi yedik.Ios’ta da gemi 25-45 € arasında çeşitli turlar düzenliyor.

Ama Ios’da az kaldık.Saat 16.00 da gemimiz çok iyi bildiğimiz  Santorini’ye doğru yola koyuldu.Haftaya devam.

required

required - won't be displayed

Your Comment:

Bizde kruvaziyer turizmi yok. 1980 yıllarda Yunan,Rus ve İtalyan gemileri ile yapılan Akdeniz ve Ege yolculukları artık kruvaziyer devlerinin de bu sulara girmesiyle rekabeti hızlandırdı ve uygun fiyatlar gemi turlarının popularitesini arttırdı.

Previous Entry

Santorini
Sonraki adamız, Santorini Dünyadaki ünlü balayı adalarından birisi. Balayı çiftleri kraterin müthiş gün batımı manzarası eşliğinde nikahlarını yaparak unutulmaz bir balayı tatili geçirirler.