Suat Tore
World of Traveller

Yeniden başa mı dönüyoruz ?

Ekim 6th 2015 in Türkçe yazıları

Turizmin başladığı yıllarda yurtdışı iş gezilerimizde  2.sınıf insan muamalesi görüp tuhaf davranış ve tavırlar ile karşılaşırdık.  Bazen ‘’Midnight Express ‘’ gündeme getirilirdi, bazen Ermeni konuları…
Ezilirdik, sıkılırdık, üzülürdük…
THY ve tur operatörlerimizin yurtdışı başarıları, turizm başta olmak üzere ekonomimizin düzelmesi son yıllarda omuzlarımızın dikleşmesini sağlamıştı.
Ancak  ülkemizde hızlanan terör olayları, Suriyeli sığınmacıların ülkenin her tarafına dağılması, Avrupa’ya  sahillerimizden doğru gitmek isteyenlerin, özellikle  çocuk ölümlerinin hergün dünya basınında yer alması, barışık neredeyse hiçbir komşumuzun kalmaması, ülkemize olan güvenin azalması, ….vs. yurtdışında karşılaştığımız soruları yeniden oluşturmaya başladı.

Geçen hafta Bangkok’daydık. Eylül ayında 20 kişinin öldüğü 120 kişinin yaralandığı turistik Erewan tapınağı katliamının izlerini silmek  için Tayland’lılar, Turizm Bakanlığı öncülüğünde bir etkinlik düzenledi. Yapanın Türk mü, Uygur Türk’ü mü yoksa bir başka ülke vatandaşı mı olduğu hala netleşmeyen katliamın Tayland turizmine olumsuz etkisini azaltmak üzere Dünya tenisinin büyük isimleri Djokovic ve Nadal Bangkok’da ağırlandı. Şehrin önemli turistik noktalarında gezip, pozlar verdiler,maç yaptılar ve davetlere katıldılar, haberleri de ajanslar ile Dünya’ya dağıldı. Meraklısı için link;  http://www.bangkokpost.com/learning/easy/716096/djokovic-vs-nadal-in-bangkok-tonight

Ben de karışık duygular ile ülkemi, bizim Bakanlığımızı düşündüm !
***
Bu hafta’dan başlayarak ülke gündemini oluşturan bu konuda hazırlanan TÜRSAB raporunu köşemize alıyoruz.

Doğu ve Güneydoğu illeri bölgesel turizmi raporu – 1

Artan terör olayları çözüm süreci ve sonrasında Doğu ve Güneydoğu illerindeki gelişme, turizm ve yatırımın ilacının barış olduğunu gösterdi. Geçtiğimiz günlerde Türkiye’de IŞİD’in (Irak Şam İslam Devleti) Kobani’ye saldırısı nedeniyle başlayan gerginlik barışın ne kadar değerli olduğunu bir kez daha ortaya koydu.
Geçen yıl Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin (TÜRSAB) ‘Çözüm Süreci ve Bölgesel Turizmi Raporu’ ile gözler önüne serdiği son yıllarda terör olaylarının sona ermesi ve barış süreci ile Doğu ve Güneydoğu illerinde yaşanan gelişmeleri tekrar gündeme getiriyoruz.

Haziran ayına kadar  bölgeye huzur ve güvenin gelmesi ile daha önce binlerle ifade edilen yerli ve yabancı turist sayısı 2012 yılında 1.5 milyona ulaştı, 2013’te ise 2 milyonu aştı. Bölgeye havayolu ile gelenlerin sayısı 12 milyona dayanırken, bölgenin turizm ve yatırım potansiyeli daha gidilecek çok yol olduğunun da bir göstergesi.

İşte TÜRSAB’ın geçen yıl yayınladığı rapor.

MÜZELERE SALDIRI TURİZMİN CANINI ACITTI

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, bölgeye iş ve aş verecek sektörün turizm olduğunun altını çizerek, “Birkaç yıl içinde bunların sonuçlarını aldık. Turizm bu illerimizde şimdiye kadar gerçek potansiyelini ortay çıkarmış oldu. Turizm yatırımları beraberinde diğer yatırımları da çekmeye başladı” dedi. Cumhuriyet’in 100’üncü yılında yani 2023’te bölgedeki yerli ve yabancı turist sayısını 5 milyona çıkarma hedefleri olduğunu kaydeden Ulusoy, “Son dönemde meydana gelen olaylar bu hedeflerimizi durduramayacaktır” ifadesini kullandı. Bazı müze ve kültür merkezlerinin olaylarda tahrip edilmesi ile ilgili olarak da Ulusoy, “Bu saldırılar turizm sektörünün canını acıttı. Dünya kültürüne ve mirasına ortak olarak ortaya çıkarttığımız, gezilip görülmesiyle Türkiye’nin prestijini artıran bu eserleri barındıran noktaların el üzerinde tutulması lazım. Biz turizm anlamında bölgenin pazarlamasını buradaki tarihi eserlerimizle de yapıyoruz. İnsan kendi malına zarar vermemeli. Unutulmamalı ki insanlar ölür mezar taşları geriye kalır ancak bu eserlerimiz insanlık tarihi boyunca ortak miras olarak bulunduğu bölgenin adıyla anılacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

required

required - won't be displayed

Your Comment:

Yemekte içkinize sinek düşerse ne yapılır ? Yurtdışında bardağınız dolu olarak değişir, özür dilenir. Yurtiçinde olur böyle şeyler denir, şikayetinizi uzatırsanız etrafınızı çalışanlar sarar, dayak bile yiyebilirseniz.

Previous Entry

Geçen hafta yeniden başa mı dönüyoruz dedik. Ama ülkemizi küçümseyen batılılıları kastetmiştik. Ankara’daki katliamı değil.

Neye üzüleceğimize şaşırdık. Ama teröre lanet olsun diyoruz.